Retargeting voor het nieuwe jaar

Retargeting is een advertentiemechanisme waarmee u, op basis van gedragsfactoren, online advertenties kunt uitzenden naar specifieke segmenten van de doelgroep die de website van de adverteerder eerder heeft bezocht. Dit kanaal is erg effectief voor een bepaalde groep producten en wordt vaak onderschat door klanten, daarom wordt de opzet ervan uitgesteld of als helemaal niet nodig beschouwd. Aan de vooravond van de wintervakantie is het opzetten van retargeting relevanter dan ooit. Dit zal helpen om het passieve klantenbestand actiever te beïnvloeden en de aandacht te trekken van gebruikers die op zoek zijn naar nieuwjaarsgeschenken, decoraties, outfits en producten.

Wanneer u de conversie analyseert, kunt u zien dat veel meer mensen de site bezoeken dan dat ze uiteindelijk iets kopen of bellen. Nog minder van deze gebruikers keren terug naar de bron om te bestellen. Dit suggereert dat de marketingstrategie moet worden aangepast. Concurrenten hebben mogelijk interessantere handelsaanbiedingen, meer kortingen, enzovoort. Besteed aandacht aan hoe u uw doelgroep terugbrengt naar de site, ziet het er motiverend genoeg uit, is het gericht op die gebruikers? Voor de nieuwjaarsvakantie raden we je aan om aandacht te besteden aan retargeting gericht op:

  • Gebruikers en sociaal netwerken
  • Voor klanten op basis van belangen
  • Display-advertentiepubliek
  • Cascade-principe

Laten we elk type en de instelling nader bekijken om de meeste efficiëntie te behalen op de dagen vóór de vakantie.

Retargeting voor gebruikers van sociale media

Als u sociale netwerken actief gebruikt voor marketingdoeleinden, is deze methode nuttig. Het is bedoeld voor gebruikers die naar de site zijn gekomen via links op sociale media. netwerken. Deze klanten kunnen nieuws, acties en andere publicaties op uw pagina’s volgen. Het is niet overbodig om hun aandacht nogmaals op uw goederen of diensten te vestigen.

Retargeting voor gebruikers op basis van interesse

Retargeting is een redelijk effectieve tool met een goede segmentering en voorbereiding van advertenties voor doelgroepen. Probeer na te denken over en experimenteer met verschillende sets regels voor verschillende doelgroepen, op zoek naar de meest nauwkeurige aanpassing aan de gebruikersvoorkeuren. Aan de vooravond van de drukte van het nieuwe jaar kan de lancering van retargeting-advertenties een vrij groot percentage kopers en klanten terugbrengen naar de sitepagina’s om te bestellen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bedrijf belgië

https://webdevelopmentapp.com/nl/