Wat zijn de voor-en nadelen van een antwoordservice?

Het inschakelen van een antwoordservice kan veel bieden, maar het heeft natuurlijk ook altijd wel nadelen. Omdat men toch goed geholpen wil worden als klant en wanneer een ondernemer tegelijkertijd zelf de mankracht niet heeft om de klanten te wordt te staan, dient er toch een andere oplossing te worden gevonden. Een goede klantenservice is echt ontzettend belangrijk en daar moet dan ook de nodige tijd en energie in worden gestoken. Een antwoordservice kan daar goed bij helpen. Het kost even tijd om hierin te investeren en ook de nodige euro’s zullen moeten worden ingezet, maar daar wordt veel voor teruggegeven en het geeft het imago van een onderneming dan ook een goede boost. Uiteraard wanneer dit goed wordt gedaan en de invulling hiervan op een juiste manier wordt gegeven. Er zijn meerdere soorten antwoordservices waaruit gekozen kan worden door een klant. Kies bijvoorbeeld voor de antwoordservice van Antwoordservice.nu.

 

Soorten

Er kan gekozen worden voor een antwoordservice waarbij telefonistes de telefoon onder de naam van de onderneming opnemen en de klant te woord staan. De naamherkenning die hierbij naar voren treedt zorgt ervoor dat de klanten die bellen een goed- en vertrouwd gevoel zullen krijgen. De telefonistes worden helemaal opgeleid om voor dit specifieke bedrijf op een goede manier de telefoon op te kunnen nemen en dat zorgt voor een beter imago. Ook kan er worden gekozen voor een antwoordservice met een secretaresse die alle telefoontjes van een specifiek persoon aanneemt. Of er wordt gekozen voor de interne antwoordservice waarmee kan worden gechat, gebeld met een privé- en een vast nummer.

 

Voor- en nadelen

De voordelen van een antwoordservice zijn als volgt:

  • Beter imago;
  • Altijd klantcontact;
  • Goede klantenservice;
  • Snelle schakeling.

 

De nadelen van een antwoordservice zijn als volgt:

  • Minder persoonlijk, omdat het geen echte werknemers van het bedrijf zijn;
  • Niet altijd een passend antwoord op de vragen van de klanten;
  • Geen gesprekken die zorgen voor meer omzet, door gebrek aan kennis.

 

Het is maar net waar meer waarde aan wordt gehecht, maar soms moet er gekozen worden voor iets dat niet anders kan. En al veel bedrijven maken hier gebruik van en zien hier veel voordelen van in.